• آدرس: کرمانشاه، روبروی پاساژ پلازا، برج نوبهار، طبقه 5، واحد 9
نوبت دهی تلفنی: 09355354347

دلایل اهمیت معاینه چشم سالیانه

دلایل اهمیت معاینه چشم سالیانه

یکی از معتبرترین انجمن‌های بینایی ‌سنجی تحت عنوان انجمن بینایی‌ سنجی آلبرتا در کانادا بیان می‌کند که بزرگسالان ۳۰ تا ۶۰ سال باید هر دو سال یکبار معاینه چشم انجام دهند. این زمان در کودکان و سالمندان به یک سال کاهش یافته است. معاینه چشم سالیانه برای تمام افراد چیزی فراتر از شماره عینک‌های طبی مورد نیاز را در اختیارشان قرار می‌دهد و به همین دلیل اهمیت دارد و نباید آن را به تعویق انداخت. در واقع اهمیت معاینه چشم سالیانه ۷ دلیل اصلی دارد:

معاینه بینایی سنجی باید به طور سالیانه انجام شود.

تست‌های ساده بینایی کافی نیستند.

برای خیلی از افراد پیش آمده که با مراجعه به مراکز بهداشت برای مدرسه یا اخذ گواهینامه، تست بینایی سنجی گرفته می‌شود. بعد از آن افراد راجع به سلامت چشمان خود قضاوت می‌کنند. اما در حقیقت این است که چنین غربالگری نمی‌تواند تصویر کاملی از سلامتی را نشان دهد. چرا که این آزمایش فقط برای شناسایی افرادی با مشکلات بینایی جدی انجام می‌گیرد. توصیه می‌شود حتماً به صورت سالیانه نزد اپتومتریست مراجعه کنید تا سلامت کلی چشمانتان را ارزیابی کند.

سلامت چشم و بینایی در طول زمان تغییر می‌کند.

چشم عضو زنده‌ای از بدن است و مانند سایر اعضای بدن دچار تغییرات می‌شود. اینکه شما یک تایمی از سال را مخصوص معاینه چشم قرار دهید، اطلاعات زیادی را در اختیارتان می‌گذارد که شاید بتوانید از بسیاری از بیماری‌های چشمی پیشگیری کنید. همچنین تعداد زیادی از بیماری‌های بینایی به دلیل افزایش سن، تغییر سبک زندگی یا ژنتیک رخ می‌دهند که با معاینه اصولی می‌توانید دلیل اصلی را روشن کرده و فوراً به درمان آن بپردازید.

نزدیک بینی را سریعا متوجه شوید.

نزدیک بینی از جمله بیماری‌های شیوع بین جوانان است. در این بیماری فرد در دیدن اشیای نزدیک مشکلی ندارد اما اشیا در فاصله دور را با مشکل و یا تار مشاهده می‌کند. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که شکل قرنیه نامتعادل شود و نور روی شبکه قادر به تمرکز نباشد. بیماری نزدیک بینی معمولاً از سنین پایین شروع می‌شود و دلایل ژنتیکی هم دارد. با چکاپ سالیانه چشمان خود و فرزندتان می‌توانید به وجود این بیماری پی ببرید و به دنبال کنترل آن باشید.

دلایل اهمیت معاینه چشم سالیانه

تشخیص گلوکوم با معاینه سالیانه امکان پذیر است.

گلوکوم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی است. این بیماری به شدت خطرناک، عصب بینایی را به مرور تخریب کرده و در نهایت منجر به کوری می‌شود. بیشتر پزشکان بیماری گلوکوم را بیماری پنهان می‌دانند. چرا که بدن فرد بیمار هیچ گونه واکنشی در مقابل این بیماری نشان نمی‌دهد و فرد از وجود بیماری بی‌خبر می‌ماند. جالب است بدانید که گلوکوم یکی از اصلی‌ترین دلایل کوری در جهان بوده که معمولاً افراد بالای ۶۰ سال در معرض این بیماری قرار می‌گیرند. مراجعه سالیانه و معاینه چشم این امکان را به شما می‌دهد که در صورت وجود این بیماری فوراً به درمان آن بپردازید.

 معاینه چشم به بررسی سایر بیماری‌ها می‌پردازد.

جالب است بدانید که با معاینه چشم سالیانه نه تنها سلامت چشمانتان را بررسی می‌کنید بلکه تا حد زیادی می‌توانید به وجود بیماری‌های دیگر نظیر کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت و حتی سرطان پی ببرید. اپتومتریست‌های کلینیک هاکان با بررسی دقیق رگ‌های خونی شبکیه چشم، به وضعیت خون در بدن پی می‌برند. تشخیص زود هنگام چنین شرایطی می‌تواند اثرات منفی بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد و منجر به نجات زندگی فرد شود.

 با معاینه چشم، از دید قوی خود محافظت کنید.

اگر بینایی فرد آسیب ببیند در طولانی مدت سردرد و خستگی مفرط زندگی او را دچار اختلال می‌کند. فراهم آوردن دید قوی و محافظت از چشم ها زندگی را آسان و ایمن می‌سازد.

بینایی در یادگیری موثر است.

اگر کودک اختلال بینایی داشته باشد در مدرسه دچار مشکل می‌شود. برای اینکه تمام ابزار موفقیت را در اختیار کودکتان قرار بدهید نباید از معاینه چشم سالیانه دریغ کنید. دید قوی تاثیر مستقیمی بر روی یادگیری دارد. حتی با معاینه چشم سالیانه می‌توانید بیماری‌های نظیر نزدیک بینی را کنترل کنید تا یادگیری فرزندانتان با مشکل مواجه نشود.

–>مطالعه مقاله اولین معاینه چشم کودکان باید در چه سنی انجام شود؟

هرگز معاینه چشم سالیانه را به تعویق نیندازید.

معاینه سالیانه چشم کمک می‌کند تا شما از سلامت چشم و وضوح دید خود اطلاعات جامعی را به دست آورید. اطلاعات سلامتی و بهداشتی که گاهاً منجر به پیشگیری از وقوع بسیاری از بیماری‌های چشمی و یا حتی سایر بیماری‌ها نظیر فشار خون و دیابت می‌شود. خیلی از بیماری های چشمی و یا حتی عیوب انکساری، در مراحل اولیه خود، هیچ علامت یا نشانه واضحی از خود نشان نمی‌دهند. بنابراین معاینه چشم سالیانه معمولا تنها راه تشخیص زودهنگام بیماری های چشمی است. بهتر است حتما برای معاینه چشم سالیانه نزد پزشکان متخصص در اپتومتری هاکان بروید تا با بهترین و دقیق‌ترین دستگاه‌ها سلامت چشمانتان را بررسی کنند. برای راهنمایی و رزرو نوبت می‌توانید با واحد پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

رزرو نوبت در کلینیک اپتومتری هاکان  از طریق وب سایت پذیرش 24 یا تماس با واحد پذیرش 09355354347

تازه‌ترین مطالب