• آدرس: کرمانشاه، روبروی پاساژ پلازا، برج نوبهار، طبقه 5، واحد 9
نوبت دهی تلفنی: 09355354347

عینک دید در شب چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

عینک دید در شب چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در شب رانندگی کرده یا درجنگل، صحرا و دریا کمپ می‌زنید حتما متوجه اذیت شدن چشم‌هایتان به دلیل نور منعکس شده از اطراف شده‌اید. جالب این است که بدانید عینک‌هایی در بازار به عنوان عینک نایت ویژن یا عینک دید در شب وجود دارد که باعث بهبود بینایی بهتر شما در شب می‌شود. از این رو بهتر است برای خرید این عینک‌ها سریع‌تر اقدام کنید.

عینک دید در شب چیست؟

عینک دید در شب یا نایت ویژن به دلیل پوشش خاصی که دارد باعث جذب نور در محیط‌های کم نور می‌شود. به همین دلیل باعث می‌گردد نور کمتری در شب به چشم ها برسد و تصویر واضح تر و دقیق تری از اجسام در شب و نور کم داشته باشیم. عینک‌های دید در شب باعث تقویت دید در محیط‌هایی که نور کم است می‌شود.

عینک دید در شب چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

مزایای استفاده از عینک دید در شب چیست؟

عینک‌های دید در شب خاصیت ضدآفتابی یا uv  ندارند بلکه برای تقویت دید در شب و آسیب ندیدن چشم بسیار مناسب هستند. با کاهش درخشندگی نورها در شب و کم کردن کنتراست نور شب باعث بینایی بیش‌تر در شب می‌شود. سایر مزایای این عینک در زیر آمده است:

  • بهبود دید در شرایط کم نور: عینک‌های نایت ویژن در محیط‌های کم نور شرایطی فراهم می‌کنند که شما اجسام و اشیاء را با کیفیت بهتری ببینید.
  • افزایش امنیت: عینک‌های دید در شب برای کسانی که در شرایط حساس و لزوما پرخطر فعالیت دارند مانند جنگل‌بانان، شکارچیان، نظامیان یا کسانی که درگیر بلایا یا بحران‌های پرخطر و طبیعی مانند مه گرفتگی یا دود ناشی از آتش سوزی شده‌اند مناسب است تا به سرعت خود را از محل رها کنند.
  • سلامت چشم: در محیط‌های کم نور و شب به دلیل بهبود کیفیت تصویر تاثیر زیادی در سلامتی چشم دارند زیرا از فشار زیاد به چشم جلوگیری می‌کنند.
  • راحتی در استفاده: عینک‌های دید در شب با توجه به طراحی لنزی که دارد به راحتی قابل تنظیم می‌باشد و ما می‌توانیم بسته به شرایط خود لنز را تنظیم کنیم.
  • مقرون به صرفه بودن: با توجه به بقیه لوازمی که در شب به بهبود دید کمک می‌کنند عینک‌های دید در شب از نظر هزینه مقرون به صرفه تر می‌باشند.
  • کاربردهای دیگر: این عینک‌ها مناسب کسانی است که در محیط‌های کم نور فعالیت دارند مانند عکاسان و ماهیگیران، همینطور برای کسانی که در کوهستان، جنگل و صحرا فعالیت دارند مناسب است.

عینک دید در شب چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

کاربرد عینک دید در شب چیست؟

بطور کلی عینک‌های دید در شب برای کسانی که در شب دید کمی دارند یا چشمان حساسی به نور دارند مناسب است، همینطور محیط هایی که در شب نور و دید کمی دارند و افرادی که در محیط‌های کم نورفعالیت دارند مانند جنگل‌بانان، معدن چیان، شکارچیان و سایر مشاغل.

عینک دید در شب با رنگ زرد و قهوه ای

بطورکلی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین عینک‌های دید در شب عینک‌های با شیشه زرد و قهوه ای هستند. البته یکی از معایب استفاده از این عینک‌ها استفاده مکرر و روزانه است،‌ چون رنگ زرد یا قهوه ای به مرور زمان به چشم آسیب می‌رساند. البته استفاده از عینک‌ها در شب و رانندگی مانعی ندارد زیرا باعث کاهش بازتاب نور از محیط اطراف و جاده می‌شود و باعث بهتر شدن دید به هنگام رانندگی می‌شود. شیشه زرد باعث واضح‌تر شدن رنگ‌ها و نورها شده و برای اسکی در برف و هوای مه‌آلود و نورکم مناسب است‌‌.

عینک دید در شب چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 چطور عینک شب مناسب انتخاب کنیم ؟

برای خرید عینک دید در شب به نکات زیر توجه کنید:

  • مرغوبیت لنز: به هر میزان کیفیت لنز بیش‌تر باشد باعث بهبود بیش‌تر در دید شما می‌شود.
  • ضخامت فریم: بهتر است ضخامت فریم نه بسیار نازک نه بسیار ضخیم باشد.
  • سایز عینک: بهتر است عینک با سایز مناسب صورت و چهره خود انتخاب کنید به‌طوری که تمام چشم تان را بپوشاند.
  • رنگ لنز: با توجه به رنگ پوست و علاقه خود رنگ لنز را انتخاب کنید.
  • قابلیت تنظیم لنز: باید هنگام خرید به قابلیت تنظیم لنز در محیط‌های مختلف دقت کنید.

چطور از عینک شب خود مراقبت کنیم ؟

برای مراقبت از عینک توجه به نکات زیر از واجبات است:

  • همیشه عینک شب خود را در جعبه مخصوص نگهداری کنید تا از خط و خش افتادن لنزها جلوگیری کنید.
  • با دست آغشته به آلودگی لنزهای عینک خود را لمس نکنید تا سالم بمانند.
  • از دستمال مخصوص یا دستمال نخی نرم برای پاک کردن لنزها استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان از دستمال کاغذی برای پاک کردن لنزها استفاده نکنید.
  • از بند نگه‌دارنده برای مراقبت بیشتر ازعینک استفاده کنید.

از کجا عینک دید در شب مناسب و با کیفیت بخریم؟

یکی از مجهزترین کلینیک‌های اپتومتری در کرمانشاه که می‌توانید عینک‌های دید در شب متنوعی را تهیه کنید کلینیک اپتومتری هاکان است. شما می‌توانید انواع عینک دید در شب را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب در طرح‌های زنانه و مردانه از کلینیک  اپتومتری هاکان خریداری کنید. همچنین با مراجعه حضوری از دیگر عینک‌های طبی و آفتابی موجود نیز دیدن فرمایید.

 

تازه‌ترین مطالب