• آدرس: کرمانشاه، روبروی پاساژ پلازا، برج نوبهار، طبقه 5، واحد 9
نوبت دهی تلفنی: 09355354347

چگونه بهترین عینک کامپیوتر را در سال 2023 پیدا کنیم؟

بهترین عینک کامپیوتر

در عصر دیجیتالی فزاینده، ما هر روز زمان بسیاری را صرف خیره شدن به رایانه‌ها، تماشای تلویزیون و کار با تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هایمان می‌کنیم. تمام این مدت (زمان استفاده از صفحه نمایش) می‌تواند باعث فشار چشم‌ها شود. اما عینک‌های کامپیوتری مسدود کننده نور آبی می‌توانند تسکین دهنده باشند. عینک کامپیوتر چیست و چگونه نور آبی را مسدود می‌کند؟ نور آبی چیست؟ چه نوع عینک نور آبی وجود دارد؟ مجله هاکان اپتومتری به شما کمک می‌کند بهترین عینک کامپیوتر را برای خود انتخاب کنید.

عینک کامپیوتر چیست؟

عینک‌های کامپیوتر دارای عدسی‌هایی با روکش مخصوص هستند که برای آرامش چشم‌ها هنگام استفاده از کامپیوتر طراحی شده‌اند. این لنزها برای کمک به جلوگیری از فشار چشم دیجیتال، سردرد، خشکی چشم، تاری دید و سایر علائم فشار چشم دیجیتال طراحی شده‌اند.

مطمئن نیستید که مانیتور شما به اندازه کافی از چشمان شما فاصله دارد؟ اگر صفحه نمایش کامپیوتر به اندازه یک بازو فاصله دارد، فاصله آن از چشمان شما بسیار عالی است.

نور آبی چیست؟

وسایل الکترونیکی مانند گوشی هوشمند، کامپیوتر و تلویزیون نور آبی را از خود ساطع می‌کنند. این نور می‌تواند چرخه خواب را مختل کرده و خواب آرام را سخت کند.

بنابراین، اگر کسی به شما هشدار داده است که یک ساعت قبل از خواب گوشی خود را کنار بگذارید، توصیه درستی به شما کرده است.

عینک کامپیوتر شبیه حالت شب در گوشی‌های هوشمند است. آنها نور آبی را مسدود می‌کنند تا به بدن شما کمک کنند که چرخه طبیعی روز و شب را حفظ کند.

عینک‌های رایانه نیز نگاه کردن به صفحه نمایش را راحت‌تر می‌کنند و بدون توجه به زمان روز، تمرکز بر روی کار را آسان‌تر می‌کنند.

بهترین عینک کامپیوتر

چه نوع عینک‌های کامپیوتری وجود دارد؟

عینک کامپیوتر را می‌توان با موارد زیر ساخت:

  • لنزهای تجویزی یا بدون نسخه
  • رنگ‌های مختلف لنز برای فیلتر کردن یا مسدود کردن درصدهای مختلف نور آبی
  • پوشش‌های لنز ضد تابش و/یا ضد خش

بهترین عینک کامپیوتر برای شما به دید کلی شما و نوع کارتان بستگی دارد.

عینک‌های کامپیوتری نسخه‌ای در مقابل عینک‌های بدون نسخه

اگر از قبل عینک طبی دارید و می‌خواهید شروع به استفاده از عینک کامپیوتری کنید، باید یک جفت جدید سفارش دهید. پوشش‌ها و فیلترهای مسدودکننده نور آبی را نمی‌توان به لنزهای فعلی‌تان اضافه کرد، اما به راحتی می‌توان آن‌ها را هنگام ساخت عینک جدید اعمال کرد.

اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید، می‌توانید یک جفت با لنزهای طبی را با قیمت کمتر از 31 دلار پیدا کنید. قیمت بسته به فریم‌هایی که سفارش می‌دهید، شماره نسخه، ارتقاء لنز مورد نظر و نوع لنزهای مورد نیاز شما (مانند تک ویژن یا پیشرونده) متفاوت است.

اگر نیازی به اصلاح بینایی ندارید، ترجیح می‌دهید از لنز استفاده کنید یا نمی‌خواهید برای خرید یک عینک طبی جدید هزینه زیادی کنید، عینک‌های کامپیوتری پلانو (با لنزهای بدون نسخه) روشی ارزان برای کمک به محافظت از چشم‌های شما در برابر نور آبی هستند.

خرده فروشان آنلاین سبک‌ها و پوشش لنزهای بسیاری را متناسب با سبک و بودجه شخصی شما ارائه می‌دهند.

بهترین عینک کامپیوتر در سال 2023

رنگ لنز در مقابل پوشش

عینک‌های کامپیوتر دارای رنگ‌ها و پوشش‌های مختلف لنز هستند. در ادامه آمده است که چگونه رنگ‌ها و پوشش‌های لنز نور آبی را مسدود می‌کنند و فشار دیجیتالی چشم ناشی از ساعت‌ها نگاه کردن به صفحه‌نمایش را کاهش می‌دهند:

رنگ‌های لنز

اگر به دنبال انسداد جدی نور آبی هستید – تا 94٪ – روی یک جفت لنز زرد یا کهربایی سرمایه گذاری کنید. در طیف نور، نور آبی دارای طول موج کوتاه و خفیف است، در حالی که کهربایی و زرد دارای طول موج‌های بلند هستند. رنگ‌های کهربایی و زرد، نور آبی را قبل از رسیدن به چشم‌ها جذب می‌کنند. این فیلتر نور آبی باعث خواب بهتر در شب می‌شود و علائم فشار دیجیتال چشم را کاهش می‌دهد.

پوشش‌های لنز

لنزهای رنگی برای همه افراد مناسب نیستند. اما گزینه‌های لنز شفافی وجود دارد که محافظت از نور آبی را نیز ارائه می‌دهد. پوشش ضد انعکاس نیز برای عینک‌های کامپیوتر مفید است، زیرا از تابش خیره کننده صفحه جلوگیری می‌کند.

بهترین عینک کامپیوتر در سال 2023

با توجه به انواع عینک‌های کامپیوتری مسدود کننده نور آبی در بازار، محدود کردن انتخاب‌ها می‌تواند دشوار باشد. در اینجا پنج مورد از بهترین عینک‌های کامپیوتر برای نیازهای مختلف آورده شده است.

بهترین عینک کامپیوتر مقرون به صرفه Peepers Showbiz

27 دلار
لنزهای شفاف در این قاب‌های بزرگ دارای رنگی است که به سختی قابل تشخیص است و بیش از 40 درصد نور آبی مرئی و پرانرژی را فیلتر می‌کند. عینک کامپیوتر Peepers Showbiz دارای روکش ضد انعکاس و ضد خش نیز می‌باشد.

قاب پلی کربنات محکم و سبک در چهار رنگ مختلف ارائه می‌شود: خاکستری Tortoise/صورتی؛ کوارتز آبی/آبی؛ کوارتز شنی/زرد و Tortoise/سبز. لنزها در قدرت بزرگنمایی از +1.0 تا +3.0 موجود هستند.

بهترین عینک کامپیوتر در سال 2023

بهترین عینک‌های بدون بزرگنماییRay-Ban Jackie Ohh Blue-Light Clear

 163 دلار
عینک کامپیوتر Jackie Ohh دارای لنزهای شفاف بدون نسخه است که نور آبی را فیلتر می‌کند، تابش خیره کننده را از بین می‌برد و 100٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می‌دهد. فریم‌های چشم گربه‌ای جذاب و شیک در رنگ هاوانا براق ارائه می‌شود.

اگر به ظاهر Ray-Ban علاقه دارید اما برای کمک به مبارزه با خستگی چشم دیجیتال به لنزهای نسخه‌ای نیاز دارید، مجموعه Everglasses Ray-Ban’s Everglasses را برای گزینه‌های بیشتر عینک فیلتر کننده نور آبی بررسی کنید.

بهترین گزینه برای مسدود کردن نور آبی Gunnar Intercept

با شروع از 69.99 دلار (بدون نسخه) یا 219.99 دلار (با نسخه)
این قاب‌های سیاه و سفید با رتبه‌بندی بالا در چهار رنگ مختلف لنز مسدودکننده نور آبی برای استفاده در داخل/خارج از خانه ارائه می‌شوند:

  • شفاف – 35 درصد نور آبی فیلتر شده
  • کهربا – 65٪ فیلتر شده
  • Amber Max – 98% فیلتر شده
  • Amber-React – 65%/90% فیلتر شده

لنزهای Gunnar Intercept دارای پوشش‌های ضد خش و ضد انعکاس هستند و با نسخه یا بدون نسخه در دسترس هستند. لنزها می‌توانند نسخه‌هایی از -6.0 تا +5.0 را در خود جای دهند.

بهترین عینک کامپیوتر برای کودکان

بهترین عینک کامپیوتر برای کودکان Foster Grant Blue Light e.Glasses Kid’s Billy in Tortoise/Citron

20.95 دلار
عینک‌های کامپیوتری Foster Grant برای کودکان تا 30٪ نور آبی بالقوه مضر را فیلتر کرده و 100٪ محافظت در برابر UVA/UVB را ارائه می‌دهد. قاب‌های رنگارنگ دارای لنزهای ضد ضربه و غیر تجویزی و کیف حمل هستند تا بچه‌ها بتوانند خارج از خانه با وسایل الکترونیکی کار کنند.

به ازای هر جفت عینک Foster Grant که خریداری می‌کنید، این شرکت یک جفت عینک مطالعه را به فردی در یک جامعه محروم اهدا می‌کند.

بهترین عینک‌های بازی نسخه‌ای Oakley NXTLVL

196 دلار
عینک Oakley NXTLVL به طور خاص برای گیمرهای بزرگسال طراحی شده است، با شکل لنز بزرگ و مربعی و دیدی بدون مانع تا زمانی که بازی شما شدت می‌گیرد، شما را به سطح بعدی می‌برد. لنزهای نسخه‌ای پریزم گیمینگ Oakley تا 40 درصد نور آبی را فیلتر می‌کنند تا تجربه بازی راحت‌تری را در چشم داشته باشید. طراحی جذاب، پدهای بینی و پدهای گوش، عینک را در هنگام استفاده از هدست به راحتی در جای خود نگه می‌دارد.

آنها ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، اما اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید، ممکن است این سرمایه گذاری ارزش بالایی داشته باشد.

آیا می‌توانم تمام روز از عینک نور آبی استفاده کنم؟

در بیشتر موارد، استفاده از عینک نور آبی در طول روز بی‌خطر است و بعید است که مشکلی ایجاد کند. با این حال، اگر فکر می‌کنید خلق و خویتان تغییر کرده است، می‌توانید عینک نور آبی را فقط برای مدت زمان نمایش دیجیتال استفاده کنید.

تصور می‌شود که نور آبی بیش از حد باعث مشکلات چشمی و خواب می‌شود، اما در مقادیر مناسب، نور آبی به تنظیم الگوی خواب کمک می‌کند و نقش مهمی در سلامت روانی و عاطفی شما ایفا می‌کند.

اگر علائم فشار چشم دیجیتال را تجربه کرده‌اید، بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید و یک معاینه جامع چشم انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ چیز دیگری باعث علائم شما نشده است. از چشم پزشک خود بپرسید که آیا عینک کامپیوتر می‌تواند به راحتی روزهای کاری شما کمک کند.

منبع: best computer glasses

تازه‌ترین مطالب