• آدرس: کرمانشاه، روبروی پاساژ پلازا، برج نوبهار، طبقه 5، واحد 9
نوبت دهی تلفنی: 09355354347

پنج نکته مهم برای حفظ سلامت بینایی

پنج نکته مهم برای حفظ سلامت بینایی

چشمان شما نقش مهمی در سلامتی شما دارند. اقدامات زیادی را می توان انجام داد تا اطمینان حاصل شود که سلامت چشمان شما حفظ می شود و تا حد امکان سالم می مانند. ما بهترین نکات تقویت بینایی را برای کمک به محافظت چشم در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت.

میلیون ها نفر هر ساله مشکلات چشمی را تجربه می کنند. برخی از مشکلات چشمی منجر به از دست دادن دائمی بینایی یا نابینایی می شود، در حالی که برخی دیگر را می توان با لنزهای تماسی یا عینک اصلاح کرد. موسسه ملی چشم برآورد می‌کند که در سال‌های بین سال‌های 2010 تا 2050، تعداد افرادی که تحت تأثیر بیماری‌های چشمی شایع از جمله دژنراسیون ماکولا (AMD) مرتبط با سن، آب مروارید، رتینوپاتی دیابتی و گلوکوم قرار می‌گیرند دو برابر خواهد شد.

بسیاری از ما از این واقعیت ناراحت هستیم که با افزایش سن، بینایی ما بدتر می شود. اما آیا می توانیم بینایی خود را بهبود بخشیم، از بینایی خود محافظت کنیم و از بسیاری از بیماری هایی که سلامت چشم های ما را به خطر می اندازند جلوگیری کنیم؟

در این مقاله پنج راه برای محافظت از چشم در برابر آسیب، بیماری و حفظ بینایی سالم به شما خواهیم گفت.

1-به طور منظم معاینه چشم انجام دهید.

بهترین کاری که می توانید برای مراقبت از بینایی خود انجام دهید این است که به طور منظم معاینه شوید. اگرچه بینایی شما ممکن است سالم به نظر برسد، اما هیچ راهی برای اطمینان صد در صد وجود ندارد مگر اینکه توسط اپتومتریست یا چشم پزشک معاینه شوید. معاینه چشم نه تنها تعیین می کند که آیا شما به عینک نیاز دارید یا نه، بلکه می تواند بیماری های چشمی را نیز تشخیص دهد که در صورت تشخیص زودهنگام به طور موثر قابل درمان هستند.

2-غذاهای سالم برای بینایی بخورید.

اغلب می شنوید که خوردن هویج برای چشم ها مفید است، اما بسیاری از مواد غذایی دیگر نیز برای بینایی مهم و ضروری هستند. تحقیقات نشان داده است که مصرف رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات باعث بهبود سلامت چشم می شود. سبزی‌های دارای برگ‌های تیره، مانند کلم، کلم پیچ و اسفناج حاوی لوتئین و زآگزانتین هستند که آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که برای جلوگیری از تشکیل آب مروارید مفید هستند.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ماهی‌های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند سالمون، هالیبوت، ماهی خال مخالی، ساردین و ماهی تن فوایدی برای سلامت چشم دارد. اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است التهاب سطح چشم و علائم سوزش چشم را که با خشکی متوسط تا شدید چشم همراه است، بهبود بخشد. همچنین ممکن است به سلول های بینایی برای زنده ماندن از بیماری یا آسیب آینده کمک کنند.

غذاهای سالم برای بینایی بخورید

3. وزن خود را تحت کنترل نگه دارید.

اضافه وزن یا چاقی شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت یا سایر اختلالات سیستمیک قرار می دهد که در نهایت ممکن است منجر به از دست دادن بینایی شود. تحقیقات انجام شده نشان داده است که کاهش وزن قابل توجه می تواند به طور بالقوه آسیب های چشمی ناشی از دیابت، فشار خون بالا و چاقی را معکوس کند.

4. در بیرون از منزل از عینک آفتابی استفاده کنید.

مهم ترین نقش عینک آفتابی علاوه بر اینکه یک اکسسوری مد روز است، محافظت از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) ساطع شده توسط خورشید است.حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که عینک آفتابی تنها مختص به روزهای آفتابی نیست. روزهای ابری هم اشعه‌های خورشید از ابرها عبور می‌کنند و قابلیت آسیب رساندن به چشم را دارند.

حفظ سلامت چشم با استفاده از عینک آفتابی

5. به طور منظم به چشمان خود استراحت دهید.

اگر تمام روز را پشت صفحه کامپیوتر کار می کنید، ممکن است فراموش کنید که اغلب پلک بزنید و در پایان روز با چشمان خسته مواجه شوید.

پیشنهاد می شود همیشه قانون طلایی 20-20-20 را انجام دهید به این صورت که به ازای هر 20 دقیقه ای که به صفحه خیره می شوید، به مدت 20 ثانیه به چیز دیگری که در حدود 20 فوت از شما فاصله دارد نگاه کنید تا فشار چشم را کاهش دهید.

تحقیقات نشان می‌دهد که صرف زمان بیشتر در خارج از منزل و زمان کمتری برای انجام فعالیت‌هایی که نیاز به تمرکز مداوم از نزدیک دارند، می‌تواند به کاهش فشار چشم دیجیتالی و جلوگیری از خشکی چشم کمک کند.

 

تازه‌ترین مطالب