• آدرس: کرمانشاه، روبروی پاساژ پلازا، برج نوبهار، طبقه 5، واحد 9
نوبت دهی تلفنی: 09355354347

لنزهای اسکلرال مناسب چه افرادی هستند؟

لنزهای اسکلرال مناسب چه افرادی هستند؟

لنزهای اسکلرال به طور معمول برای بیماران مبتلا به قوز قرنیه و اصلاح بینایی پس از جراحی چشم مورد استفاده قرار میگرفت، اما امروزه، چشم پزشکان از لنزهای اسکلرال مدرن برای درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات چشمی استفاده می کنند. بسیاری از بیماران کلینیک هاکان که قبلاً قادر به استفاده از لنزهای تماسی نبودند یا با عینک های طبی مشکل داشتند، اکنون می توانند دید راحت و عالی را از طریق لنزهای اسکلرال تجربه کنند.

لنز اسکلرال چیست؟

لنزهای اسکلرال لنزهای تماسی با طراحی ویژه ای هستند که برای مدیریت بیماری های مختلف چشم و شرایط بینایی استفاده می شوند. این لنزها اشک های مصنوعی را در ناحیه کوچکی از لنز مانند یک حوضچه کوچک نگه می دارند. قرنیه پوشیده از اشک مصنوعی برای مدت طولانی تری نسبت به لنزهای تماسی معمولی مرطوب می ماند.

لنزهای اسکلرال قطر بیشتری نسبت به لنزهای نرم دارند. این به آنها اجازه می دهد تا به راحتی روی ناحیه بزرگتری از چشم بدون لمس قرنیه بنشینند و در نهایت سطح راحتی بیمار را افزایش می دهند. این می تواند به ویژه برای بیمارانی که پیوند قرنیه انجام داده اند مفید باشد زیرا قرنیه بهبود می یابد.

از آنجایی که بینایی، نیازهای تجویزی و شکل قرنیه هر بیمار متفاوت است، لنزهای اسکلرال با توجه به شرایط شما بصورت سفارشی ساخته می شوند. مراجعین کلنیک ما از وضوح بصری بهبود یافته و فوکوس واضح تر بسیار راضی هستند.

مزایای استفاده از لنزهای اسکلرال:

لنزهای اسکلرال نسبت به لنزهای نرم مزایای بسیار زیادی دارند مانند:

راحتی بیشتر: اندازه بزرگتر و مواد با کیفیت لنزهای اسکلرال سطح بیشتری از راحتی را ارائه می دهند. مواد سفت و سخت اجازه می دهد تا یک شکل گرد و صاف داشته باشید که به آرامی روی چشم می نشیند و حتی با حرکت زیاد ثابت می ماند. اکثر بیماران می توانند تا 14 ساعت آنها را به راحتی استفاده کنند.

ظاهر لنز اسکلرال

سازگاری: بیمارانی که قوزقرنیه دارند ممکن است استفاده از لنزهای تماسی نرم برایشان مشکل باشد، زیرا آنها مستقیماً روی قرنیه می‌نشینند. اسکلرال ها روی صلبیه (قسمت سفید چشم) قرار می گیرند بنابراین استفاده از آنها بسیار راحت است.

مقرون به صرفه بودن: اگرچه لنزهای اسکلرال معمولاً قیمت بیشتری نسبت به لنزهای نرم معمولی دارند، اما از آنها می توانید تا چند سال استفاده کنید. برخلاف لنزهای نرم ، نیازی به تعویض لنز هر چند ماه یکبار نیست.

دوام: مواد سفت و سخت لنزهای اسکلرال برای جریان هوا مناسب هستند. از سوی دیگر، لنزهای تماسی نرم، در صورت استفاده بیش از حد، می توانند منجر به عفونت چشم یا بدتر از آن شوند!

دید واضح تر: سطح صاف چشم به عنوان جایگزینی برای قرنیه عمل می کند و در نتیجه دید واضح تر ایجاد می کند. مانند دوربینی که بر روی جزئیات دقیق یک تصویر فوکوس می‌کند، اسکلرال‌ها دقت بینایی و فوکوس واضح‌تری به شما می‌دهند.

ظاهر لنز اسکلرال بزرگتر از لنزهای نرم معمولی

ساخت سفارشی: هیچ دو بیماری شبیه هم نیستند و شکل چشمانشان هم شبیه هم نیست. قرنیه هر فرد دارای منحنی ها و خطوط منحصر به فردی است. کسانی که دارای بی نظمی قرنیه (قوزقرنیه) هستند نیاز به یک جاسازی تخصصی تر و سفارشی دارند تا از بهترین تناسب برای وضوح بصری بهرمند شوند.

 لنزهای اسکلرال برای کمک به درمان اختلالات و بیماری های چشمی:

لنزهای اسکلرال اغلب برای درمان بیماری های چشمی زیر استفاده می شوند:

1-سطوح بالای عیوب انکساری، وضعیتی که در آن چشم ها نمی توانند به وضوح روی تصاویر یا اشیا تمرکز کنند. شایع ترین انواع عیوب انکساری نزدیک بینی دوربینی و آستیگماتیسم است.

2-قوز قرنیه، بیماری ناشی از قرنیه نامنظم، که منجر به تاری دید و حساسیت به نور می شود.

3-بیماری خشکی چشم ناشی از اختلال عملکرد غدد میبومین

4-اکتازی قرنیه، وضعیتی که می تواند پس از انجام روش های اصلاح بینایی مانند لیزیک ایجاد شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، قرنیه نازک می‌شود و برآمده می‌شود و بر دید شما تأثیر منفی می‌گذارد.

5-دیستروفی قرنیه، یک اختلال ژنتیکی نادر چشم است که باعث تجمع مواد در قرنیه می شود.

6-بعد از جراحی آب مروارید

7-ضربه قرنیه، مانند خراش چشم

8-انحطاط حاشیه ای قرنیه شفاف، یک بیماری نادر و دژنراتیو چشم، که باعث نازک شدن تدریجی قرنیه می شود و در نتیجه عملکردهای بینایی کاهش می یابد.

9-سندرم شوگرن، یک اختلال خود ایمنی است که غدد چشم و دهان را که به طور معمول رطوبت ترشح می کنند، تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه خشکی شدید ایجاد می کند.

10-سندرم استیونز جانسون (SJS)، یک بیماری نادر، اما جدی است که معمولاً در اثر واکنش به عفونت یا دارو ایجاد می‌شود و باعث ایجاد تاول‌های خارجی و داخلی، از جمله چشم‌های قرمز، آبریزش و درد می‌شود.

اگر از هر یک از این بیماری ها یا علائم آنها رنج می برید، با بخش پذیرش کلینیک هاکان تماس بگیرید و نوبت معاینه برای فیت لنز اسکلرال رزرو کنید.

آیا لنزهای تماسی نرم برای شما مناسب است؟

شاید لنزهای معمولی شما ناراحت کننده باشند، شاید چشمان شما خشک و خارش دار باشد، یا شاید دید شما آنطور که می خواهید واضح نباشد. اگر لنزهای تماسی نرم را امتحان کرده اید و همچنان دید تاری یا اعوجاج دارید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به صورت تخصصی معاینه شوید و گزینه های دیگر را نیز تست کنید. حتی اگر به شما گفته شده است که قرنیه شما برای لنزهای نرم مناسب نیست، تسلیم نشوید ممکن است کاندیدای عالی برای لنزهای اسکلرال باشید.

سوالات متداول

چگونه لنزهای اسکلرال به سندرم خشکی چشم کمک می کنند؟

لنزهای اسکلرال قبل از قرار دادن آنها در چشم با محلول سرم پر می شوند، بنابراین چشمان شما همیشه هیدراته و راحت هستند. با این کار چشم شما در برابر علائم خشکی چشم مانند درد، ناراحتی، قرمزی چشم و خارش محافظت می شود و در عین حال دید واضح و شفافی را ایجاد می کند.

چه چیزی لنزهای اسکلرال را بسیار راحت می کند؟

لنزهای اسکلرال همیشه به صورت سفارشی برای چشم شما ساخته می شود. که راحتی فوق العاده ای را ارائه می دهند. علاوه بر این، اندازه و شکل بزرگ آنها همچنین باعث می شود که به طور ثابت روی چشم شما بنشیند و حتی در حین ورزش یا فعالیت های دیگر بیرون نپرد و جا به جا نشود.

آیا عادت کردن به لنزهای اسکلرال سخت است؟

برای برخی افراد، تطبیق کامل با لنزهای اسکلرال ممکن است تا 2 هفته طول بکشد. در اینجا چند نکته وجود دارد: هر روز چند ساعت از آن استفاده کنید تا به آنها عادت کنید. در مورد مقدار محلول لنز که هنگام قرار دادن آنها استفاده می کنید سخاوتمند باشید. و دستورالعمل های بهداشتی که پزشک به شما می گوید را به دقت انجام دهید.

چرا قیمت لنزهای اسکلرال نسبت به لنزهای نرم بیشتر می باشد؟

توجه به این نکته ضروری است که لنزهای اسکلرال که لنزهای سختی هستند، به مراتب بیشتر از لنزهای تماسی نرم دوام می آورند. در حالی که هزینه های آنها ممکن است بالاتر باشد، مزایای فراوان و طول عمر بیشتر آن را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل می کند.

ساخت و تحویل لنزهای اسکلرال چه مدت زمان نیاز دارد؟

تمام لنزهای اسکلرال به صورت سفارشی ساخته می شوند تا با خطوط دقیق چشم شما مطابقت داشته باشند. در طول جلسه فیت لنز اسکلرال ابعاد و شکل دقیق چشم شما مشخص شده و بسته به شرایط شما لنز سفارش داده شده و ساخته می شود. حدودا بین دو تا چهار هفته زمان نیاز است تا لنز به دست شما برسد.

منبع

تازه‌ترین مطالب