• آدرس: کرمانشاه، روبروی پاساژ پلازا، برج نوبهار، طبقه 5، واحد 9
نوبت دهی تلفنی: 09355354347

لنزهای اسکلرال برای آستیگماتیسم

لنزهای اسکلرال برای آستیگماتیسم

آستیگماتیسم یک عیب انکساری است که در اثر انحنای نامنظم قرنیه ایجاد می‌شود و منجر به تاری دید و اختلال در دید می‌شود. لنزهای اسکلرال به بیماران آستیگمات اجازه می‌دهند تا حدت بینایی و راحتی بیشتری را تجربه کنند و در عین حال چشم‌ها را در تمام طول روز هیدراته نگه می‌دارند. اگر به شما گفته شده است که آستیگماتیسم شما برای استفاده از لنزهای معمولی، خیلی شدید یا متوسط است، نگران نباشید لنزهای اسکلرال یک جایگزین عالی برای شما هستند.

آستیگماتیسم چیست؟

آستیگماتیسم یک نوع رایج عیوب انکساری است که به دلیل شکل نامنظم قرنیه ایجاد می شود. قرنیه غیرطبیعی باعث می شود نور به طور نابرابر به شبکیه وارد شود که منجر به تاری یا تحریف دید، خستگی چشم، سردرد و سوزش چشم می شود. افراد یا با این عارضه به دنیا می آیند یا می توانند در مراحل بعدی زندگی به آن مبتلا شوند. این وضعیت به طور معمول با نزدیک بینی یا دوربینی رخ می دهد و به راحتی با یک معاینه چشم ساده قابل تشخیص است.

آستیگماتیسم چیست؟

آستیگماتیسم به سه دسته تقسیم می شود:

آستیگماتیسم نزدیک‌بین: برای نزدیک‌بین، پرتوهای نور در جلوی شبکیه متمرکز می‌شوند و اجسام در دوردست را هدایت می‌کنند تا تار به نظر برسند. افراد نزدیک بینی که آستیگماتیسم دارند، به دلیل عیب انکساری ناشی از انحنای نامناسب قرنیه یا عدسی، تاری و اعوجاج دید بیشتری را تجربه می کنند.

آستیگماتیسم هایپروپیک (دوربین): برای چشم های دور بین، نور فراتر از شبکیه متمرکز می شود. افراد مبتلا به دوربینی و آستیگماتیسم، تاری دید و تحریف شده را تجربه می کنند و در تمرکز روی اشیایی که از نزدیک هستند مشکل دارند.

آستیگماتیسم مختلط: در افراد مبتلا به آستیگماتیسم مختلط، یک انحنای قرنیه یا عدسی نور را به جلوی شبکیه متمرکز می کند در حالی که دیگری نور را به پشت شبکیه متمرکز می کند.

آستیگمات به دو نوع منظم یا نامنظم تقسیم می شود:

بیشتر موارد آستیگماتیسم منظم است، به این معنی که سطح جلوی چشم بیضی شکل است. آستیگماتیسم نامنظم اغلب در اثر زخم قرنیه، قوز قرنیه یا انواع خاصی از جراحی های چشم ایجاد می شود.

آیا افراد مبتلا به آستیگمات می توانند از لنزهای تماسی استفاده کنند؟

در موارد آستیگماتیسم متوسط تا شدید، گاهی اوقات اعوجاج آنقدر شدید است که نمی‌توان آن را با لنزهای تماسی نرم که به سادگی با شکل نامنظم قرنیه مطابقت دارند، جبران کرد. از سوی دیگر، لنزهای اسکلرال روی صلبیه می‌نشینند، نه قرنیه. آنها سفت هستند و بدون توجه به ابعاد قرنیه شکل خود را حفظ می کنند. این به چشم اجازه می دهد تا نور را به درستی متمرکز کند و در نتیجه دید واضح و راحتی را ایجاد می کند. مخزن مایعی که در زیر لنز اسکلرال قرار دارد، آستیگماتیسم قرنیه را می پوشاند و تناسب پایدار را تضمین می کند و از خشکی چشم نیز جلوگیری می کند.

لنزهای اسکلرال برای چشم های آستیگمات

آیا لنزهای اسکلرال برای آستیگمات گران هستند؟

لنزهای اسکلرال به طور سفارشی برای هر چشم ساخته می شوند بنابراین هزینه ساخت آنها بیشتر خواهد بود. اما طول عمر و مزایای آنها هزینه ها را جبران می کند.

لنز اسکلرال چیست؟

لنزهای اسکلرال نام خود را از نحوه قرارگیری آنها بر روی چشم گرفته اند. صلبیه قسمت سفید چشم است و این لنزها روی صلبیه قرار می گیرند در حالی که لنزهای نرم معمولی روی قرنیه قرار دارد. لنزهای اسکلرال به یک استراتژی درمانی مهم در توانبخشی بینایی بیماران مبتلا به قرنیه نامنظم مانند آستیگماتیسم تبدیل شده اند. مخزن مایع بین عدسی و قرنیه، آستیگماتیسم را خنثی می کند و محیط مرطوب مداومی را فراهم می کند که قرنیه را از قرار گرفتن در معرض هوا و اصطکاک در برابر چشمک زدن محافظت می کند.

لنزهای اسکلرال به دلیل سطح نوری سفت و سخت و شکلی که به طور خاص برای چشم هر بیمار طراحی شده است، راحتی، تنفس و دقت بینایی بهتری را ارائه می دهند. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که برای بیماران مبتلا به آستیگماتیسم، لنزهای اسکلرال بهترین راه‌حل برای ارائه دید واضح و راحت در تمام طول روز است.

منبع

تازه‌ترین مطالب