• آدرس: کرمانشاه، روبروی پاساژ پلازا، برج نوبهار، طبقه 5، واحد 9
نوبت دهی تلفنی: 09355354347

عینک های تدریجی یا پروگرسیو، بررسی مزایا و معایب آن

آشنایی با عینک های تدریجی یا پروگرسیو، بررسی مزایا و معایب آن

با افزایش سن چشمان شما نیز پیر می شود و ممکن است برای دیدن واضح اشیا در فواصل مختلف دچار مشکل شده باشند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شده باشید که دید نزدیک شما مانند گذشته نیست هنگام خواندن یک کتاب ممکن است به عینک مطالعه نیاز داشته باشید. و اشیا در فواصل دور نیز تار باشد که برای آن نیز عینک مجزا دوربینی نیاز دارید، در واقع هم دید نزدیک و هم دید دور شما دچار مشکل شده است.

اگر برای دید واضح در فواصل مختلف به نسخه های چشمی جداگانه نیاز دارید، عدسی های تدریجی به احتمال زیاد می توانند همه آنها را با یک عینک در خود جای دهند. آنها شما را قادر می سازند تا کارهایی را که نیاز به دید نزدیک، دید متوسط و دید از راه دور دارند بدون تعویض فریم یا برداشتن عینک انجام دهید.

عینک تدریجی یا پروگرسیو مناسب چه افرادی است؟

عینک های تدریجی می‌توانند چندین مشکل بینایی را برطرف کنند، اما معمولاً برای اصلاح اثرات پیرچشمی استفاده می‌شوند. پیرچشمی یک بیماری چشمی مرتبط با افزایش سن است که در اثر ضخیم شدن عدسی چشم و ضعیف شدن عضلات اطراف آن ایجاد می شود. هنگامی که عدسی عینک را نمی توان به راحتی جابجا کرد یا فوکوس کرد، دید نزدیک شما بدتر می شود و اشیا در نمای نزدیک تار به نظر می رسند. هم چنین اشیا در فواصل دور نیز تار می شوند. بنابراین دید دور و نزدیک شما همزمان دچار مشکل می شود و یکی از بهترین و جدید ترین عدسی ها برای شما تدریجی یا پروگرسیو می باشد.

عینک تدریجی یا پروگرسیو مناسب چه افرادی است؟

عینک های تدریجی چگونه کار می کنند؟

عینک های تدریجی دارای مناطقی هستند که برای دید نزدیک، متوسط و دور طراحی شده اند. این مناطق با یکدیگر ترکیب می شوند، بنابراین دید بسیار وسیعی را در فواصل مختلف به شما می دهد. شما به سادگی موقعیت سر خود را حرکت می دهید تا دید کاملی داشته باشید مثلا:

  • بخش بالایی عینک قدرتی را فراهم می کند که شما برای دیدن واضح در دوردست نیاز دارید.
  • بخش پایین قدرتی را که برای دیدن واضح از نزدیک نیاز دارید را فراهم می کند.
  • بخش میانی به شما کمک می کند تا در فواصل متوسط به وضوح ببینید.
  • این عینک ها انتقال تدریجی میدان دید را از بالا به پایین ارائه می دهند.

عینک تدریجی یا پروگرسیو

مزایای عینک های تدریجی:

عینک های تدریجی نه تنها گزینه ای برای اصلاح نزدیک بینی و دوربینی هستند، بلکه می توانند آستیگماتیسم را نیز اصلاح کنند. آستیگماتیسم زمانی است که نور به دلیل شکل نامنظم قرنیه به طور یکنواخت روی شبکیه متمرکز نمی شود و منجر به تاری دید می شود.

در کنار اصلاح مشکلات بینایی، مزایای دیگر عینک های تدریجی عبارتند از:

1. یک عینک برای تمام فعالیت های روزمره به جای استفاده از دو عینک مجزا

شما با داشتن یک عینک تدریجی می توانید در فواصل مختلف دید واضحی داشته باشید بدون اینکه نیاز باشد که دو عینک مجزا داشته باشید.

2.ظاهر مناسب و بدون خط میانی که در عینک های دو کانونی خط میانی وجود دارد.

مقایسه عینک تدریجی با عینک بایفوکال یا دوکانونه

معایب عینک های تدریجی:

1-شما باید یاد بگیرید که چگونه از طریق عینک تدریجی ببینید.

عینک های دو کانونی دارای یک خط قابل مشاهده هستند، بنابراین تعیین مکان برای دید واضح آسان تر است. از آنجایی که عینک های تدریجی خط ندارند، یک منحنی یادگیری وجود دارد، و ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد تا روش صحیح نگاه کردن از طریق عینک را یاد بگیرید.

2-تاری دید موقت

قسمت پایینی یک عینک تدریجی بزرگ‌نمایی می‌شود زیرا برای خواندن و مطالعه طراحی شده است. بنابراین اگر هنگام پایین آمدن از پله یا راه رفتن از پله های بالا، چشمان شما به سمت پایین نگاه می کند، ممکن است پاهای شما بزرگتر به نظر برسد و اندازه گیری قدم شما دشوار باشد. این می تواند باعث زمین خوردن و گیجی شود.

برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام راه رفتن، باید چشمان خود را طوری عادت دهید که به جای قسمت خواندن، از طریق قسمت دور عدسی تدریجی نگاه کنند.

عینک های تدریجی همچنین می توانند هنگام حرکت دادن چشم ها از یک طرف به سمت دیگر باعث اعوجاج محیطی شوند. این جلوه های بصری با تطبیق چشمان شما با عینک کمتر قابل توجه می شوند.

3- هزینه بالاتر از عینک های تک دید و عینک های دو کانونی به علت تکنولوژی ساخت آن

تفاوت هزینه بین عینک های تدریجی، عینک های تک دید و عینک های دو کانونی را در نظر داشته باشید. عینک های پروگرسیو یا همان تدریجی گران تر هستند زیرا شما اساساً سه عینک را در یک عینک می گیرید.

اگر در محدود 40 سالگی یا همان پیرچشمی قراردارید جهت معاینه کامل چشم به اپتومتری هاکان مراجعه نمایید تا با توجه به شرایط شما بهترین عینک برای شما تجویز شود.

رزرو نوبت از طریق تماس تلفنی با بخش پذیرش یا وب سایت پذیرش 24

تازه‌ترین مطالب