• آدرس: کرمانشاه، روبروی پاساژ پلازا، برج نوبهار، طبقه 5، واحد 9
نوبت دهی تلفنی: 09355354347

درمان نوین تنبلی چشم با سایکلاپس

درمان نوین تنبلی چشم با سایکلاپس در کرمانشاه

معاینه تنبلی چشم کودکان:

این بیماری به طور معمول از نوزادی یا اوایل کودکی آغاز می‌شود و در صورتی که به آن رسیدگی نشود، نتایج بدی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که باید به معاینه تنبلی چشم اطفال اهمیت دهیم.

تنبلی چشم یکی از شایع‌ترین علت بروز مشکلات بینایی در کودکان است از هر ۱۰۰ کودک، ۳ تا ۵ کودک را درگیر می‌کند. اگر درمان تنبلی چشم کودکان به موقع انجام شود، اغلب می‌توان آن را را اصلاح کرد اما بدون درمان، تنبلی چشم می‌تواند به طور دائمی بینایی و قوه ادراک را مختل کند.

تنبلی چشم اغلب در خانواده‌ها گسترش می‌یابد به این مفهوم که اگر والدین یا خواهر و برادر به تنبلی چشم مبتلا شوند احتمال ابتلا به آن در کودک بیشتر است.

معاینه تنبلی چشم کودکان

انواع تنبلی چشم:

۱- تنبلی چشم انکساری

۲- تنبلی چشم استرابیسمیک

۳- تنبلی چشم ناشی از انسداد بینایی

تنبلی چشم انکساری:

این شکل از تنبلی چشم ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که بین دو چشم اختلاف تمرکز وجود داشته باشد، مانند آستیگماتیسم، دوربینی یا نزدیک بینی. در این حالت مغز فقط با چشم قوی‌تر می‌بیند و در نتیجه، بینایی در چشم ضعیف‌تر توسعه نمی‌یابد.

تنبلی چشم ناشی از انسداد بینایی:

این شکل از تنبلی چشم ممکن است هنگامی ایجاد شود که کودک در یک یا هر دو چشم مبتلا به آب مروارید باشد. آب مروارید معمولاً در کودکان نادر است ولی ممکن است در اثر ضربه، استفاده از استروئید یا سایر بیماری‌های دوران کودکی ایجاد شود.

تنبلی چشم استرابیسمیک:

این شکل از تنبلی چشم ممکن از زمانی اتفاق بیفتد که چشم‌ها به درستی تراز نشده‌اند. این نوع از تنبلی چشم بین ۲ تا ۴ درصد از جمعیت را تحت تاثیر را می‌دهد.

انواع تنبلی چشم در کودکان

علائم تنبلی چشم:

  • عدم تراز بودن چشم‌ها استرابیسم
  • چشمک زدن مکرر یا مشکل در دید کج کردن یا چرخاندن سر برای دید بهتر
  • بستن یا پوشاندن چشم به منظور دیدن

روش‌های درمان تنبلی چشم:

معمولاً کودک قبل از ورود به مدرسه و پیش دبستانی باید به پزشک متخصص چشم مراجعه کند و غربالگری انجام شود. اگر در این مرحله تنبلی چشم برای کودک شما تشخیص داده شود، روش‌های درمانی مختلفی پیش رو دارید.

به جز روش‌هایی نظیر استفاده از عینک و لنز، یکی از شایع‌ترین روش‌های درمان تنبلی چشم کودکان و روش سنتی آن، استفاده از پد تنبلی چشم است. در این روش با استفاده از یک پد، چشم سالم پوشانده می شود.

این پد استفاده از چشم سالم را محدود می‌کند و به چشم تنبل اجازه فعالیت بیشتری می‌دهد. در صورتی که این محدودیت برای چشم سالم ایجاد نشود، مغز تنها از طریق چشم سالم سیگنال‌های تصاویر را دریافت و ارسال می‌کند.

اما استفاده از پد تنبلی چشم معایبی دارد. این روش ممکن است عوارض روحی و جسمی برای فرزند شما داشته باشد. او معمولاً نسبت به درمان با استفاده از پد واکنش نشان می‌دهد و آن را دوست ندارد. به علاوه این پدها ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی نظیر التهاب صورت، سرگیجه، خشکی دهان و … شوند. اغلب مادران از این عوارض بسیار ناراضی و معترض هستند.

درمان تنبلی چشم با گذاشتن پد چشمی

نرم‌افزار سایکلاپس بر اساس واقعیت مجازی کار می‌کند و به کودک شما اجازه می‌دهد از چشم تنبل خود بیشتر از چشم سالم استفاده کند. این روش با جذابیت بصری و امکانات ویژه‌ای که در اختیار شما، کودکتان و پزشک معالجش قرار می‌دهد، مسیر درمان سریع و جذاب تنبلی چشم را برای شما هموار می‌کند.

اولین، مدرن‌ترین و البته جذاب‌ترین روش درمان تنبلی چشم استفاده از نرم‌افزار سایکلاپس است. سایکلاپس روش درمان قدرتمندی است که با استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، ابتدا سطح تنبلی چشم را تشخیص می‌دهد سپس با استفاده از همین الگوریتم، درمان را آغاز می‌کند.

درمان تنبلی چشم کودکان با سایکلاپس:

طبق مطالعات معتبر صورت گرفته، بازی درمانی به دلیل تکیه بر بازی‌ها و انیمیشن‌ها، دارا بودن الگوریتم‌های خاص درمانی و بالا بردن اشتیاق کودک برای درمان، می‌تواند به مقدار قابل توجهی روند بهبودی را تسریع بخشد. در حالی که در آن خبری از عوارض جانبی روش‌های درمانی رایج پزشکی نیست.

در واقع، واقعیت مجازی یک تکنولوژی جدید است که در آن به کمک نرم‌افزارهای ویژه‌ای تصاویر صداها و برخی موارد سایر حواس پنج گانه از طریق یک دستگاه به کودک منتقل می‌شود. به شکلی که کودک با استفاده از این دستگاه حس می‌کند در مکان دیگری حضور دارد.

از نظر محققان، به کمک واقعیت مجازی می‌توان کیفیت سرگرم کنندگی بازی‌ها و میزان همکاری کودک در طی بازی درمانی را بالاتر برد و این یک مزیت بزرگ است

بازی‌های سایکلاپس به کمک الگوریتم‌های خاصی با قابلیت شکل‌گیری تصادفی طراحی شده است که موانع و تصاویر با اهمیت بالاتر تنها با چشم تنبل فرد قابل مشاهده باشند و تصاویر پس زمینه با چشم سالم مشاهده شوند، در نتیجه چشم تنبل به مرور درمان خواهد شد.

مشاوره جهت خرید نرم افزار درمان تنبلی چشم سایکلاپس در مرکز اپتومتری هاکان

مزایای سایکلاپس:

 ۱- مدرن بودن:

سایکلاپس یک روش درمان مدرن است و با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی تجربه متفاوت و جذابی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

2-جذابیت:

به این دلیل که استفاده از عینک تنها به زمان‌های محدودی در روز محدود می‌شود، مدت استفاده از آن کم است. علاوه بر آن بازی‌ها و انیمیشن‌های سایکلاپس علاقه کودکان به درمان را چند برابر می‌کند.

3-بدون عوارض:

سایکلاپس بارها و بارها امتحان خود را پس داده است، مورد تایید سازمان‌های ذی‌ربط، بیمارستان‌های فوق تخصصی، سازمان تجهیزات پزشکی و بسیاری از پزشکان این حوزه می‌باشد و هیچگونه عوارضی به همراه ندارد.

4-موثر و درمان سریع‌تر

با افتخار همراهی جمع بزرگی از شما همراهان نتیجه بخش بودن سایکلاپس بارها و بارها اثبات شده است. همچنین با استفاده از عینک‌های سایکلاپس تا ۴ برابر درمان تنبلی چشم کودکان سریع‌تر شده است.

ویژگی‌های پکیج سایکلاپس در یک نگاه :

بازهای جذاب:  بازی‌هایی که متناسب با سن و علاقه کودکان و با ویژگی درمانی طراحی شده‌اند.

انیمیشن‌های متنوع:  انیمیشن‌های مورد علاقه کودکان هم با ویژگی‌های درمانی در نرم‌افزار قرار داده شده است.

اخبار و آموزش: اخبار جدید و آموزش‌های متنوع از طریق وبلاگ و اپلیکیشن در دسترس است.

گزارش هفتگی: پس از استفاده از اپلیکیشن در دوره‌های هفتگی گزارشی از روند بهبودی بیمار به پزشک ارسال می‌شود.

 سنجش بینایی:  قبل و بعد از درمان یک تست برای سنجش بهبود بینایی گرفته می‌شود.

عینک‌های مخصوص: عینک‌های مخصوص سایکلاپس متناسب با ابعاد صورت کودکان ساخته شده و بسیار سبک است.

عینک واقعیت مجازی سایکلاپس برای درمان تنبلی چشم

سایکلاپس، جایگزینی کامل‌تر!

با استفاده از پکیج سایکلاپس هیچ یک از مشکلات پدهای چشمی را نخواهید داشت و علاوه بر آن مزایای دیگری را نیز به همراه دارد.

پکیج درمانی سایکلاپس شامل نرم‌افزار سایکلاپس، عینک واقعیت مجازی و پشتیبانی پزشک معالج می‌باشد. در نرم‌افزار سایکلاپس قابلیت های متعددی همچون امکان تماشای انیمیشن های متعددی، سرگرم کننده و بازی های متناسب برای سنین مختلف کودکان وجود دارد.

پکیج درمانی سایکلاپس برای درمان تنبلی چشم

چرا از نرم‌افزار سایکلاپس برای درمان تنبلی چشم استفاده کنیم؟

سایکلاپس یک بازی ساده نیست که بر روی گوشی نصب شود که فقط کودک شما را سرگرم کند. تمام عناصر موجود در این نرم‌افزار، از جمله تصاویر، صداها و تحریک‌های حسی، با بررسی‌های دقیق و علمی پزشکی طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند.
میزان تنبلی چشم در کودکان یکسان نیست؛ بنابراین تمام کودکان به یک نوع ثابت از درمان نیاز ندارند. در شیوه درمان قطعی تنبلی چشم کودکان با سایکلاپس، ابتدا میزان دقیق سطح بینایی فرزند شما سنجیده می‌شود. در مرحله بعد با توجه به این سنجش اولیه، درمان مناسب آغاز می‌گردد.

رزرو نوبت در کلینیک اپتومتری هاکان از طریق وب سایت پذیرش 24 یا تماس با واحد پذیرش کلینیک

برای مشاوره جهت خرید نرم افزار درمان تنبلی چشم سایکلاپس با کارشناسان پشتیبانی در تماس باشید.

استعلام قیمت (ساعت پاسخگویی 9 صبح تا 9 شب) 09355354347

تازه‌ترین مطالب