• آدرس: کرمانشاه، روبروی پاساژ پلازا، برج نوبهار، طبقه 5، واحد 9
نوبت دهی تلفنی: 09355354347

چرا کودک شما قبل از شروع مدرسه به معاینه چشم نیاز دارد؟

چرا کودک شما قبل از شروع مدرسه به معاینه چشم نیاز دارد؟

معاینه چشم در هر سنی مهم است و به چشم پزشک کمک می کند تا مشکلات بینایی را تشخیص دهد. فرزند شما در حین گذراندن مدرسه به چندین معاینه چشم نیاز دارد، اما چرا باید قبل از شروع سال تحصیلی معاینه چشم داشته باشد؟

چرا کودک شما باید قبل از شروع مدرسه معاینه چشم شود؟

معاینه جامع چشم را مانند مداد، دفترچه و خودکار به عنوان یک ضرورت برای بازگشت به مدرسه در نظر بگیرید. بینایی فرزند شما ممکن است با گذراندن مدرسه تغییر کند و معاینه چشم برای کمک به شناسایی این تغییرات بصری بسیار مهم است. برای کودکان، تقریباً 80 درصد از یادگیری آنها بصری است. آنها در مدرسه می خوانند، می نویسند، بازی می کنند و با دیگران تعامل دارند. با توجه به اهمیت بینایی برای رشد کودک شما، یک بیماری چشم تشخیص داده نشده می تواند عملکرد تحصیلی او را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

چرا کودک شما باید قبل از شروع مدرسه معاینه چشم شود؟

مشکلات بینایی تشخیص داده نشده می تواند بر رشد، عملکرد مدرسه، عزت نفس و تعاملات اجتماعی کودکان تأثیر بگذارد. تخمین زده می شود که 20 درصد از کودکان پیش دبستانی مشکل بینایی دارند که آنها را در معرض خطر مشکلات مدرسه قرار می دهد.

معاینات جامع چشم به طور منظم بهترین راه برای محافظت از بینایی کودک شما است. چشم پزشک شما می تواند گزارش کاملی از سلامت چشم و بینایی کودک شما به دست آورد و مسائل بالقوه ای که می تواند بر رشد کودک شما تأثیر بگذارد را شناسایی کند. انجام این امتحان قبل از شروع مدرسه می تواند به شناسایی مشکلات بالقوه قبل از تأثیرگذاری بر فرزند شما در مدرسه کمک کند.

فرزند شما برای موفقیت در مدرسه به چندین مهارت بصری نیاز دارد، از جمله:

تمرکز چشم: توانایی حفظ دید واضح هنگام تغییر فوکوس از فواصل مختلف.
هماهنگی چشم و دست: هماهنگی چشم و دست توانایی استفاده از اطلاعات بصری برای هدایت دست ها و انجام یک عمل (ضربه زدن به توپ) است.
تیم‌سازی چشم: توانایی کار تیمی چشم‌ها هنگام جابجایی آنها در امتداد صفحه چاپ شده و قضاوت در مورد فواصل یا عمق.
ردیابی چشم: توانایی متمرکز نگه داشتن چشم هنگام نگاه کردن از یک شی به جسم دیگر.
حدت بینایی: قدرت بینایی توانایی دیدن واضح از فواصل دور، متوسط و نزدیک است.
ادراک بصری: درک بصری توانایی سازماندهی تصاویر در یک صفحه به کلمات، حروف و ایده ها است. این مهارت شامل توانایی درک و به خاطر سپردن کلمات خوانده شده قبلی است.
اپتومتریست شما این مهارت های بصری را در طول معاینه چشم کودک شما آزمایش می کند و به شناسایی محدودیت های احتمالی در بینایی او کمک می کند. سپس آنها می توانند راه هایی را برای بهبود بینایی فرزندتان توصیه کنند، چه با عینک، لنز تماسی یا سایر درمان ها.

ارزیابی بینایی فرزندتان در دوران مدرسه برای بینایی و سلامت چشم او ضروری است. متأسفانه، بسیاری از والدین با این فرض که غربالگری بینایی در مدرسه کافی است، از مراجعه فرزندان خود برای معاینه چشم اجتناب می کنند.

چرا کودک شما باید قبل از شروع مدرسه معاینه چشم شود؟

معاینه چشم کودک شما شامل برخی از مراحل زیر است:

• تاریخچه پزشکی
• تست بینایی دو چشمی
• تست بینایی رنگ
• بررسی دقیق ساختارهای داخلی چشم
• و دیگر تست های بینایی

به یاد داشته باشید، غربالگری بینایی جایگزینی برای معاینه جامع چشم نیست. رزرو معاینات منظم چشم برای کودک شما می تواند به سلامت چشم و عملکرد تحصیلی او کمک کند.

تازه‌ترین مطالب