• آدرس: کرمانشاه، روبروی پاساژ پلازا، برج نوبهار، طبقه 5، واحد 9
نوبت دهی تلفنی: 09355354347

قطره لنز چیست و معرفی بهترین انواع آن

قطره لنز

کسانی که مرتب از خشکی چشم رنج می‌برند، می‌دانند که هرگونه تحریک بیشتر چشم می‌تواند برای چشم فوق العاده ناراحت‌کننده باشد. بنابراین اگر فکر می‌کنید می‌توانید خشکی چشم را در حین استفاده از لنزهای تماسی از بین ببرید کاملاً در اشتباه هستید. خشکی چشم ناشی از پوشیدن طولانی‌مدت لنز تماسی با ایجاد آلرژی می‌تواند باعث قرمزی، خارش و مجموعه‌ای از علائم دیگر شود. به طور کلی یک لنز تماسی نیاز به هیدراته شدن و هیدراته ماندن دارد و این هیدراتاسیون را از لایه اشکی چشم دریافت می‌کند. اگر چشم شما نتواند در حالت طبیعی این نیاز لنز را برطرف کند، شما احساس خشکی شدید چشم می‌کنید و اینجاست که به قطره چشم نیاز پیدا می‌کنید تا هیدراته شدن چشم را با آبرسانی مناسب برطرف کنید.

قطره‌های چشمی بسیاری وجود دارند که برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی تولید شده‌اند. قطره‌های مناسب می‌‌توانند چشم شما را از ناراحتی‌های بسیاری رهایی بخشند و به شما این امکان را می‌دهند که در تمام طول روز از لنز تماسی خود استفاده کنید‌.

در این مقاله ویژگی‌های یک قطره لنز خوب و بهترین انواع آن را مورد بررسی قرار داده و به شما معرفی می‌کنیم. این قطره‌ها بهترین قطره‌های لنز حال حاضر دنیا بوده که برای لنزهای تماسی در بازار موجود هستند.

قطره لنز Blink بهترین قطره روان کننده لنز

بهترین قطره لنز

۱- قطره لنز Blink بهترین قطره روان کننده لنز

این قطره چشمی متناسب با نیاز روزانه فرد به پوشیدن دائم لنز تماسی تولید شده است. به اندازه کافی ملایم است که حتی روزانه (چندین بار) در روز بتوانید از آن استفاده کنید. حاوی هیچ ماده نگهدارنده فعالی نیست و به لنزهای شما آسیب نمی‌رساند، همچنین شامل هیالورونات برای افزایش حداکثر آبرسانی بدون تحریک چشمی است.
این قطره باید قبل از قرار دادن لنز بر روی چشم به لنز اضافه شود. می‌توانید قبل از پوشیدن لنزها از این قطره در داخل هر لنز استفاده کنید‌‌ پس از استفاده خواهید دید که تا چه اندازه آرامش خواهید داشت.

مزایا:

  • بدون مواد نگهدارنده
  • مورد استفاده به دفعات زیاد
  • فرموله شده خاص همه لنزهای تماسی
  • قابل استفاده (۱ تا ۲ قطره) درون چشم

۲- قطره لنز Refresh contact

قطره لنز Refresh contact comfort drops با نام مستعار «بالشتک مایع» که شرکت روی آن نامیده است با کاهش حس سنگینی و چسبندگی لنز و با افزایش سطح آبرسانی و خاصیت مرطوب سازی، باعث می‌شود از لنزهایتان حس رضایت بالاتری داشته باشید.
علاوه بر مقرون به صرفه بودن باید گفت که می‌توان این قطره لنز را زمانی استفاده کرد که لنزها بر روی چشم قرار دارند و برای لنزهای نفوذپذیر گاز، لنز سخت RGP و لنزهای تماسی نرم هر دو قابل استفاده است.

مزایا:

  • قابل استفاده در لنزهای سخت و نرم
  • استفاده از آن به دفعات زیاد

معایب:

  • ماندگاری کوتاه‌مدت محصول
  • موثر نبودن آن به دلیل آب و رقیق بودن بیش از حد فرمول آن
قطره لنز چشمی Zaditor

۳- قطره لنز چشمی Zaditor آنتی هیستامین (مناسب آلرژی) رفع خارش چشم ناشی از استفاده از لنز

اگر برای مبارزه با علائم آلرژی چشمی (خارش، قرمزی و ریزش اشک) به دلیل استفاده از لنز، به قطره چشم نیاز دارید باید قطره‌ای را با نوعی از ترکیب آنتی هیستامین انتخاب کنید‌.
Zaditor یک قطره چشمی مناسب لنزهای تماسی است که حاوی کتوتیفن فومارات بوده که باعث تسکین خارش چشمی می‌شود و می‌توان تا ۱۲ ساعت پس از استفاده از آن علائم خارش و حساسیت لنز را از بین برد.

هشدار:
مهم نیست از چه مارکی از قطره چشمی Zaditor استفاده می‌کنید، اما باید بدانید که قطره را در حالی داشتن لنز نمی‌توانید استفاده کنید.
«اگر از قطره‌های چشمی برای کاهش آلرژی به لنز استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که قطره‌های چشمی دارویی قبل از استفاده از لنز به مدت حداقل ۱۰ دقیقه قبل از قرار دادن لنز داخل چشم ریخته شوند تا حداکثر زمان جذب و اثربخشی بر روی چشم را داشته باشند».

نحوه استفاده: هر ۸ تا ۱۲ ساعت یک قطره در چشم آسیب دیده بدون لنز و حداکثر ۲ بار در روز استفاده شود.

مزایا:

  • از بین بردن علائم حساسیت و آلرژی به لنز تا ۱۲ ساعت
  • حاوی یک ماده آنتی هیستامین بسیار قوی
  • ایمن برای سنین ۳ سال به بالا

معایب:

  • استفاده از آن قبل از قرار دادن لنز روی چشم
  • تحریک چشم به دلیل وجود کتوتیفن

قطره لنز رفع قرمزی چشم Bausch and Lomb lumify

۴- قطره لنز رفع قرمزی چشم Bausch and Lomb lumify

بسیاری از قطره‌های تسکین دهنده قرمزی چشم حاوی یک منقبض کننده عروق هستند که معمولا یک ماده ضد احتقان مانند پسودوافدرین است تا رگ‌های خونی متورم و ملتهب چشم را درمان کند. تنها مشکل این قطره‌ها این است که این داروهای منقبض کننده عروق به ندرت از آن‌ها استفاده شود باعث قرمزی دوباره چشم شده و حالت برگشت پذیری دارد. اما قطره چشمی lumify که برای تسکین قرمزی به جای ماده سودوافدرین به بریمویندین تکیه دارد، نگرانی‌ها در مورد اثرات برگشتی قرمزی چشم را پس از اندکی استفاده نکردن از بین می‌برد.
دقیقا مانند قطره‌های آلرژی باید حداقل ۱۰ دقیقه پس از استفاده از قطره، برای گذاشتن لنز بر روی چشم صبر کرد.

مواد موثره: بریمویندین تارتارات ۰۲۵٪

نحوه استفاده: هر ۶ تا ۸ ساعت یک قطره در چشم آسیب دیده حداکثر ۴ بار در روز

مزایا:

  • ایمن‌تر از قطره‌های حاوی سودوافدرین
  • اثربخشی سریع
  • روشن و سفید نگهداشتن سفیدی چشم به مدت ۸ ساعت

معایب:

  • استفاده از آن قبل از پوشیدن لنز
  • ایجاد آلرژی برای برخی افراد

۵- بهترین قطره برای خشکی چشم Theratears

اگرچه لنزهای تماسی بی‌خطر هستند اما همچنان یک جسم خارجی هستند که روی سطح چشم به ویژه در لایه اشکی قرار می‌گیرند از آنجا که لنزهای تماسی نرم هستند می‌توانند رطوبت را از سطح چشم جذب کنند. با قطره‌های روان کننده thera tears بدون مواد نگهدارنده آناتومی طبیعی چشم عمل می‌کند و از فرمول الکترولیتی استفاده می‌کند که مشابه الکترولیت‌های موجود در اشک است. این قطره سطح هیدراتاسیون چشم را مجدداً متعادل می‌کند و رطوبت طولانی مدت به چشم می‌دهد که محرک‌های عامل خشکی چشم را از بین می‌برد.

مزایا:

  • استفاده از الکترولیت‌ها برای مرطوب کردن لایه اشکی
  • ترویج تولید اشک طبیعی
  • پاک کننده و مرطوب کننده قوی چشم

معایب:

  • باعث سوزش چشم در برخی افراد

قطره لنز مناسب لنزهای نرم

۶- قطره لنز مناسب لنزهای نرم opti-free pure moist reweting Drops

این نوع قطره لنز یک انفجار مرطوب کننده فوری برای لنز فراهم می‌کند و سطح چشم دارای لنز تماسی نرم را مرطوب می‌کند و آن را از هرگونه ناپاکی و اضافه‌ای پاک و تمیز می‌کند.
این قطره یک گزینه عالی و آسان برای افرادی است که لنز تماسی نرم با چشم‌های خشک و تحریک شده دارند.

چگونگی انتخاب قطره‌های چشمی لنز

هنگام انتخاب بهترین قطره‌های چشمی برای لنز، با اپتومتریستان با تجربه خود صحبت کردیم و ساعت‌ها برای یافتن بهترین و موثرترین محصولات زمان گذاشتیم و موارد موجود را تک به تک مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت بر اساس چند معیار که توسط متخصصان چشم توصیه می‌شود، تعیین کردیم که کدام یک را در بالای لیست قرار دهیم.

این لیست بر اساس ترکیبات اصلی، دوز مواد تشکیل دهنده مناسب، قیمت و نوع لنز تماسی که با آن سازگار است طبقه‌بندی شده و در نهایت طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای خریداران قطره لنز را انتخاب و ارائه دادیم که متناسب با هر نوع نیاز و بودجه‌ای باشد.

منبع: best eye drops for contacts

لینک خرید محلول های لنز معتبر از سایت ایران لنز

تازه‌ترین مطالب